Dag 15 Amarillo (Texas), dag 16 Palo Duro Canyon, Las Vegas en Santa Fe) en dag 17 Santa Fe

19 oktober 2015 - Amarillo, Texas, Verenigde Staten

Maandagochtend zijn we richting Amarillo vertrokken het was snachts best wel koud maar wordt het alweer snel warm. De eerste 50 kilometer rijden we op een B-weg met aan beide kanten uitgestrekte ranches, eerst maar even tanken, hier is het dieptepunt bereikt $1.80 voor een Gallon benzine, dit is omgerekend 45 euro cent per liter, nou dan kunnen we nog wel even vooruit. Eenmaal in Amarillo zijn we naar het Caddilac-park gereden en daar met spuitbussen meegewerkt aan het steeds veranderende kunstwerk. De volgende ochtend eerst een half uur terug gereden omdat we het een na grootste canyon, Palo Duro over het hoofd hadden gezien. Tientje entree en we konden door het hele park rijden. Het plan is om naar Santa Fe te gaan, een leuk stadje met bijzondere architectuur, maar nog steeds regen en koud dus zijn we, na een sightseeing-tour in de camper, maar gelijk doorgereden met als einddoel Lake Conchas. Vanaf Santa Fe rijden we honderden kilometers op de Route 66 met als tussenstop Tucumcari, een ghost-town met hebbedingetjes van de oude Route 66. Het national park van Lake Conchas was gesloten, voor niets een uur van de snelweg afgegaan, dus besloten om nog twee uur door te rijden naar Las Vegas New Mexico, een klein dorpje, niet te verwarren met de grote gokstad. Dat was een route, zo mooi, Weg 104 loopt door een van de bijzonderste, verlaten landschappen van Amerika. Zeker toen het weer een beetje opklaarde en de zon langzaam onder ging. Geluk bij een ongeluk. De volgende dag weer op de grote en makkelijk snelweg I 40 (rt 66) met aan weerskanten de oneindig lijkende, uitgestrekte prairie van New Mexico we rijden weer úren want het is hier leeg dus niet zoveel om voor te stoppen, eind van de middag komen we aan in Gallup.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade