Dag 10, Hot Springs in de staat Arkansas (The Natural State)

15 oktober 2015 - Hot Springs, Arkansas, Verenigde Staten

Het is vandaag al weer dag 10 dat we weg zijn. Bizar klinkt helemaal nog niet zo lang, maar voor ons gevoel lijkt het al heel lang. Zoveel al gezien en gedaan onderweg is gewoon te veel om allemaal op te schrijven. Onze kleine Siem vindt het allemaal maar prachtig, maar hij zegt elke keer wel ja we gaan 3 maanden weg toch en daarna gaan we toch gewoon weer naar huis. Ik heb samen met hem een kalender gemaakt van de 3 maanden, die hangt op de koelkast (zie foto) en daar kruist hij de dagen af. Hij probeert ook echt Engels te praten tegen de Amerikanen. Olaf en ik genieten zo van de tijd die we elke dag met hem doorbrengen. Heerlijk!

Olaf en ik waren vandaag vroeg wakker lekker bakkie koffie gezet en Siem had heerlijk uitgeslapen tot half negen. Vanuit de KOA kamperplekken hebben ze meer faciliteiten, zoals een shuttlebus naar down town. Besluiten dat te doen. Eenmaal daar afgezet zijn we het centrum van Hot Springs gaan verkennen.

Het Hot Springs National Park is een nationaal park in de Amerikaanse staat Arkansas aan de rand van de stad Hot Springs en ​​de Ouachita Mountains. In het park zijn er verschillende warmwaterbronnen. Van de warmwaterbronnen wordt gezegd dat er een genezende werking vanuit gaat en daarom worden ze gebruikt voor therapeutische doeleinden. Alle oude badhuizen zijn opgenomen in het National Register of Historic Places.

We zijn door de mainstreet gelopen en een onze handen gewassen bij 1 van de helende waterbronnen. De toeristen in de tours kregen het water afgekoeld te drinken. Het is stadje was verder niet zo indrukwekkend en besloten om nog wat boodschappen te gaan doen. Bij wat navraag gedaan te hebben bij het informatiecentrum gaat er een bus naar Wallmart. Lekker boodschappen gedaan en terug naar ons camperplekje. Siem wil namelijk heel erg graag z'n nieuwe visnet uitproberen. Lekker gechilld op de camping. Aangezien het hier nog zo'n 35 graden is lijkt ons dat wel verstandig. Jammer dat het zwembad dicht is. Ja, geloof het of niet dit is voor mensen in Arkansas herfst, dus wij zitten buiten de zomerperiode. Morgen gaan we naar Dalllas in Texas naar het Bloomin' Bluegrass Festival.

Oh ja nog een leuk weetje van Hot Springs is dat Bill Clinton werd geboren in de staat Arkansasen groeide op in Hot Springs in dezelfde staat.

1. Anneke Korving:
    16 oktober 2015
    Hoi Joke, Olaf en Siem,
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Jullie zijn er nog geen 2 weken en hebben al veel gezien. Het lijkt mij een hele bijzondere ervaring.
    Heel veel reisplezier en geniet er maar lekker van!!!
    Groetjes,
    Anneke
  2. PA EN MA SCHAAP:
    18 oktober 2015
    Hoi Olaf Joke Siem
    Leuk om jullie zo te volgen , zo zien we ook nog wat van Amerika , wat een avontuur , we kijken weer uit naar de volgende belevenis .. We missen jullie wel xxxx
    Kus aan Siem x
  3. Hanny:
    3 november 2015
    Hallo Joke, Olaf en Siem, hier 'n klein berichtje van mij, ik was de site helemaal kwijt haha, echt iets voor mij. Maar zo te lezen genieten jullie wel zeg, nog veel plezier daar. Ik ga even 'n inhaal slag doen en jullie verslagen lezen, groetjes Hanny