Dag 43 tm dag 59..... 2 weken doorrijden en zo moesten we de camper weer inleveren....

4 december 2015 - Siesta Key, Florida, Verenigde Staten

Hallo lieve lezers,

Het is al weer een tijdje geleden sinds jullie van ons gehoord hebben. We hadden afgelopen 2 weken geen energie gehad om onze avonturen op te schrijven. Erg hé! We zijn alle drie totaal leeg. Moet soms af en toe hard nadenken hoe ons huis eruit ziet en ook alle gezichten van onze dierbare..... We hebben er ongeveer 2 weken over gedaan om weer terug te rijden naar Florida. We zijn via Arizona, New Mexico, Texas, Mississippi, Louisiana, Alabama weer terug in Florida, dus je kunt je voorstellen dat het even door karren was. Uiteindelijk ging het wel snel. Onderweg zijn we naar het National Park White Sands geweest in New Mexico. Prachtige witte, huizenhoge gipsduinen. In Texas zijn we naar Austin gegaan de meest liberale stad van Texas tussen al die Rednecks, met honderden barretjes en clubs waar altijd wel iemand optreed. Samen met Siem als grote muziekfan maar die mocht nergens naar binnen "21 that's the law". In Louisiana naar New Orleans heerlijk op een terras in het French Quarter deepfried fish en Gumbo en Jambalaya Louisiana Style gegeten. Daartussen hebben we op parken gestaan puur voor het slapen. We zijn nu in Florida en moeten de camper vrijdag de 4e inleveren.
Moet ook wel zeggen dat we toe zijn aan 3 weken in een huisje te zitten. We hebben een huis gevonden in Siësta Key wat ligt aan de golf van Mexico. Men is hier ook in rep en roer voor de kerstdagen. Overal hangen ook al versieringen. Huizen versierd met grandioze lichtslangen e.d. Siem is hier braaf Sinterklaasjournaal aan het kijken. Hij was verdrietig om dat hij dacht dat Sinterklaas hem niet weet te vinden hier in Amerika
en dat ik Sinterklaas maar een sms'je moet sturen waar Siem uithangt. Nou we hebben Siem wijs gemaakt dat Sinterklaas hulppieten hier voor heeft, als kinderen niet in Nederland zijn. De AmerikaPiet. Nou dat was het eerste leugentje om best wil.... Humh..... Hij heeft hier ook z'n schoen mogen zetten.
Bizar dat we er nu bijna 8 weken op hebben zitten in een camper die ons overal naar toe heeft gebracht zonder incidenten. Want je ziet een hoop op de wegen gebeuren.
Oh ja alleen onze ijskast was kapot gegaan, maar goed dat was heel snel gefixed door de verhuurder. Heel netjes gedaan. Vinden het nog ongelofelijk dat we het zo hebben uitgehouden in zo'n kleine leefruimte. Olaf kreeg het wel eens Spaans benauwd en op z'n heupen van Siem en mij. Hahahaha.....en ik ook hoor heb 1 keer de kaart van Amerika naar Olaf gegooid. Hihihihihihi..... Nou valt wel mee toch! Op gegeven moment kom je op een keerpunt van je reis, dan moesten we meer moeite doen om van alle moois te genieten van wat Amerika te bieden heeft, want we hebben onderweg zoveel gezien en gedaan. Ook alle mensen die je onderweg ontmoet. Maandag 7 december komen m'n 2 neven, dus dan hebben we tijdelijk even 3 zonen. Hebben we gelijk weer wat meer om handen..... (en ik 4 mannen om me heen) Gelukkig hebben we 2 badkamers in het huis, dus ga er 1 inpikken voor mezelf. Gisteren donderdag 3 december hebben we in het state park gestaan waar we de eerste nacht zijn begonnen met de camper. Dat is het Jonathan Dickinson Park in het plaatsje Jupiter. Zo hebben we het 59 dagen camper avontuur afgesloten.....

1. An:
    5 december 2015
    Dag lieve mensen, wat een mooi eerlijk verhaal!! Kan me er iets bij voorstellen. Jullie hebben een schitterend avontuur beleefd, zo leuk ook voor Siem, herinneringen die hij nooit zal vergeten. Nu genieten van 3 weken 'vakantie' in een groot huis.
    Dank je wel voor zoveel boeiende verhalen. Nog fijne relaxte weken en gezellige kerstdagen
    Liefs van ons en knuffel voor Siem.
  2. Nancy van Schaik:
    7 december 2015
    Hi Joke, Olaf en Siem, wat leuk om jullie verhalen te lezen en ook om de foto's erbij te zien. Wat fantastisch mooi allemaal.
    Ik dacht ga nu toch maar eens iets terug mailen (ook al leest iedereen het :)).. Ik wens jullie nog een laatste paar weken heel veel plezier toe, geniet er nog maar even van. O ja en alvast hele prettige kerstdagen en tot 4 januari 2016!
    groetjes Nancy
  3. Anita Cleef:
    17 december 2015
    Dag Joke en familie, wat een mooie reis. Heerlijk dat je nu op 1 plek zit en rustig kunt gaan nagenieten van al het moois. Wat is de tijd hard gegaan, voor je het weet stap je IenM weer binnen ha ha. Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en goed 2016. Tot gauw. Groetjes Anita