Dag 19 Grand Caynon, Dag 20 en Dag 21 Las Vegas en Dag 22 Leaving Las Vegas

23 oktober 2015 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag vroeg wakker geworden. Het was weer een koude nacht. Gelukkig zien we het zonnetje schijnen in een strak blauwe lucht, dat gaat een mooie zonnige dag worden. Siem heeft iig heerlijk geslapen. We willen vroeg vertrekken. Eerst lekker een bakkie koffie anders worden we niet wakker...  en lekker ontbijtje gedaan. De camper is echt ons huisje geworden. Siem slaapt elke keer in de bovencabine, dat is zijn domein. De voorleesboeken in de hoek en knuffel onder z'n kussen. Het campingleven bevalt ons wel. Gisteren toen we hier aankwamen was het best rustig en vanochtend kijk je naar buiten en dan is zo wat het hele terrein vol Campers. Echt een hoop die nog laat in de avond arriveren. Alles is weer losgekoppeld en let's hit the road. Het is nog een uurtje rijden naar de Grand Caynon. De weg er naar toe is rustig en prachtig. Het Kaibab Forest ligt hier. We besluiten om niet met de camper Grand Caynon te verkennen. We nemen de shuttle bus, die stopt op alle uitkijkpunten. Bepakt en bezakt gaan we op pad. Gaan eerst even bij het Matherground kijken. Je hebt een bepaalde voorstelling in je hoofd hoe het er uit zal zien. Nou echt niet normaal hoe mooi dit natuurwonder is zeg! De diepte die er ook ontstaan is echt niet te bevatten. Dat dit zo ontstaan is zeg. We nemen de shuttlebus naar het eindpunt en gaan de Rim Trail doen. Deze trail loopt langs de kloven en dan naar een volgend uitkijkpunt waar je weer de shuttlebus kan nemen. Tijdens de wandeling steekt er ineens een grote zwarte harige spin over. Nou die krijgt voorrang van ons. Doen we niet moeilijk over. Siem wil de bergen/kloven de hele tijd beklimmen. Nou dat mag ie doen als ie ouder is :-). Je kunt hier echt van alles doen. We hebben met de shuttlebus alle uitkijkpunten gezien. Bij elk punt krijg je ook een andere kijk op de kloven. Uiteindelijk hebben we hier ons ongeveer 5 uur vermaakt. Lekker een broodje gegeten in ons huisje en we gaan rijden richting Las Vegas. Gaan nog wel een tussenstop doen in Kingman, daar hebben we plekje gevonden op een camping. We komen in het donker aan. Doen we liever niet, maar goed soms komt het zo uit. Ga lekker met Siem eerst een hete douche nemen. Siem helemaal blij er is hier een zwembad wat open is. Heb beloofd dat we dat morgenochtend gaan doen. Het is hier aanzienlijk mooier weer. In de bergen kan het behoorlijk koud zijn. Eh gatver weer vroeg wakker.... Nou ja dan heb je tenminste wat aan je dag. Het komt ook wel mooi uit, dan kunnen we Oma en Opa Schaap bellen. In Nederland is het 8 uur later. Alles gaat goed aan het thuisfront. M'n tweelingzus is er ook en gelijk effe m'n lieve neefje Maarten gezien en gehoord, die is volop aan het praten. Hij zegt al Tante Jokie en Ome Olaf. Siem zei hij al een hele tijd. Poepie!!! M'n zus Marian is er ook grappenmaker, die laat alles even zien bij m'n ouders. De goed gevulde ijskast en de tomatensoep die opstaat. Leuk om jullie zo live te zien!!!! Bijna een uur aan de telefoon gehangen. Zo we gaan nu lekker zwemmen met Siem. Het is een heerlijk zwembad en ze hebben ook een hottub. Is ook niet verkeerd om daar in te zitten met een heerlijk zonnetje op je gezicht. Nou laten we ook maar sportief doen en heb 20 baantjes gedaan. Terwijl Siem en Olaf maar bommetjes maken in het zwembad. Hihihi.... Waren aan het twijfelen of we hier nog een nachtje blijven, maar besluiten om toch te rijden naar Las Vegas. Het is tenslotte nog maar anderhalf uur rijden en dan zijn we in Sin City! Daar blijven we 2 nachten. Kijken of we nog wat dollars kunnen winnen. Het is ook wel verslavend om weer verder te reizen naar een andere plek. Gaan nog effe boodschappen inslaan en tanken. Op de weg gaan we ook nog door een ghost-town, Cholide. We komen aan in Las Vegas. Wat een drukte ineens, maar komt ook dat het zaterdagavond is en natuurlijk een 24/7 economie. We zoeken een camping ergens een paar blokken verwijderd van de The Strip. Gaan ook nog effe met de camper over The Strip. Man wat een mensen die in de casino's hopen dat ze net die ene keer geluk hebben. We rijden terug naar ons camperplekje en gaan BBQen . Ik vind dit geen leuk camperplekje. Het lijkt echt op een  trailerpark. Heel veel mensen wonen hier ook permanent op een RV park voor hun is dit de goedkoopste manier om ergens te wonen, die gepensioneerd zijn. Besluiten hier 1 nacht te staan. Volgende dag gaan we ergens anders staan. Vandaag alweer zondag en nu 3 weken weg. Wel heerlijk geslapen. We gaan naar een KOA  plekje in Las Vegas waar ze ook een shuttlebus hebben naar The Strip, dat is echt handig. Gelukkig hebben ze plek. Zijn weer geïnstalleerd en gaan lekker zwemmen om af te koelen. Oh zal wel
zin hebben in een tukkie en gelukkig krijgen we Siem ook om. We gaan na het tukkie met de shuttlebus naar de The Strip. Handig geregeld. In de avond is het nog spectaculairder om alles te zien. Als een stel wazige stel toeristen lopen we op de The Strip zonder een doel. Siem denkt maar dat hij ook achter alle gokmachines mag zitten. Je weet gewoon niet waar je moeten kijken naar alle pracht en praal. Heel apart om al die mensen te zien die daar hun geld aan het vergokken zijn. Las Vegas is een stad van het uiterste. Je leeft in een roes en je beseft niet eens dat je echt in Las Vegas loopt. Het is één grote attractie en je beseft pas weer dat je in de gewone wereld komt als we de stad de volgende dag uitrijden. Toch is Las Vegas in mijn ogen niets als je niet van gokken houdt.
We redden ook net op tijd de shuttlebus terug naar onze campingplek. Volgende ochtend nog heerlijk gezwommen en we vertrekken richting Death Valley, dat is nog zo'n tweeënhalf uur rijden. We laten Vegas achter ons en gaan weer heerlijk naar de natuur. Na een uurtje rijden zitten we echt daadwerkelijk in een woestijn. Death Valley is een dal dat samen met de omgeving deel uitmaakt van Death Valley National Park. Het is voor het overgrote deel gelegen in de staat Californië en voor een klein deel in de staat Nevada. Het dal is omringd door bergen en maakt deel uit van de Grote Bekken en de Mojavewoestijn. In Death Valley National Park is een woestijngebied met zoutvlakten, rotsformaties, canyons, zandduinen en bergen. We nemen een overnachting in Furnace Creek. Wat een wel oase lijkt in deze woestijn. Super leuke plek met op de achtergrond de bergen en de volle maan. Weer heerlijk gezwommen en een kippetje gegeten van de BBQ. Morgen gaan we de pas afmaken in Death Valley en gaan rijden naar Barstow. Om vanuit daar richting San Francisco te gaan.

1. Lizelotte Kalma:
    28 oktober 2015
    WoW, wat een toffe belevenissen voor jullie drieën en super gave foto's!!! Enjoy!! Xxx
  2. Nella en maarten:
    28 oktober 2015
    Onwerkelijk dat jullie dit allemaal meemaken!!!!Heel veel plezier nog!!!!!!
  3. Frederique:
    28 oktober 2015
    Hoi joke, zo te horen gaat alles goed met jullie, wat een avontuur is dit. heel veel plezier nog
    groetjes
  4. Fam. Tuijt:
    28 oktober 2015
    Wat leuk om alle belevenissen van jullie te lezen.
    Heel veel reisplezier nog.
    Dikke kus voor jullie drietjes. XXX
  5. Ellie Engelen:
    28 oktober 2015
    Mooi hoor allemaal nog veel reisplezier
  6. PA EN MA SCHAAP:
    2 november 2015
    Echt leuk om jullie reisbelevenis te lezen , kus voor jullie drietjes xxx
  7. Petra:
    4 november 2015
    Leuke verhalen hoor! Niet vergeten om dit bij te houden xxx
  8. Joke Kalma:
    6 november 2015
    Lieve berichtjes allemaal dank!
    Nee, Peet vergeet het niet. Hebben soms ook geen WiFi, dan staan we in The middle of nowwhere! Komt goed.
    Liefs Joke