Dag 11, 12, 13 en 14 Dallas e.o. Bluegrass festival

16 oktober 2015 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

...vrijdagochtend zijn we om acht uur 's ochtends gaan rijden richting Farmers Branch Dallas Texas, wel een stuk omrijden want het ligt vierenhalf uur zuiderlijkr dan de geplande route, maar ja als je toch in de buurt bent heb je dat ervoor over om naar het Bloomin' Bluegrass Festival te gaan, in het historical park in Dallas. Zoals gewoonlijk hoor je Siem niet, uren rijden en hij weet zich wel te vermaken met een spelletje, filmpje of boekje. Het laatste stuk door Arkansas wordt de natuur wel steeds mooier, heuvels en veel groen, maar de wegen blijven slecht en veel wegwerkzaamheden. Uiteindelijk in de gigantische metropol van Dallas aangekomen rijden we direct naar het park dankzij onze TomTom. Vóór het festivalterrein was een speciale plek gereserveerd voor campers, zonder water en stroom, eerst nog een uurtje in onze nieuwe stoelen gezeten en daarna richting het festivalletje met de hooikar. Daar zaten al muzikanten onder een boom te jammen we waren al gelijk in de stemming, blijkt wel muziek te zijn voor ouwe lullen want iedereen zat in dezelfde stoelen als waar wij mee aan kwamen, netjes op een rij te luisteren naar vier  van Amerikaans beste bluegrass bands met met als afsluiter Hot Rize, met Siem als grootste fan van Tim O'Brien en Brian Sutton, de beste bluegrass gitarist, die we nog de hand schudden en een praatje mee maken 's nachts heerlijk geslapen onder het Prins Clausplein van Dallas met op de achtergrond het langs denderen van de treinen. Zaterdag zijn we eerst naar de Flea Market van Fort Worth gereden, anders mans rotzooi gekeken en daarna in een paar kermis attracties gegaan Siem wil nog wel de hele middag blijven maar ja we moeten verder. Het is nu maar 2 uur rijden naar het Arrowhead-lake statepark, hoe verder we van Dallas rijden hoe groter de ranches worden en het landschap steeds dorder, het heeft hier de afgelopen zomer nauwelijks geregend, in de verte zien we het Park al liggen, de plek is zonder stroom maar met water en dat is alles wat we nodig hebben vannacht, onder de tot nu toe mooiste sterrenhemel. Zondagochtend hebben we nog met Siem rond het park gelopen waar allemaal prairiehondjes uit hun holletjes kwamen, wat een leuk gezicht. Rond de middag zijn we richting Wichita Falls gereden geen bijzondere camping maar waar ze in ieder geval gas, stroom, water, wasmachines en een grote supermarkt hebben om alles weer bij te vullen.

1. Willem en Marjan:
    22 oktober 2015
    AMAZING had Siem zijn toetjje graag willen zien! Heb je nog een filmpje? Misschien tot gauw??? Who knows!!
  2. Nella en maarten:
    22 oktober 2015
    He joke olaf en siem wat gaaf zeg dat siem zijn grote helden kon zien heeft hij nog señor gespeeld hihihi het is zo leuk om jullie blog te lezen want zo maken we het ook allemaal een beetje mee!!!mis jullie wel hoor en maarten siem ook!!!Maar zo blij voor jullie dat jullie het zo naar je zin hebben!!Ben ook zo benieuwd hoe de kant van San Francisco is maar lees het uiteraard op jullie blog!!!dikke kus van maarten aan Siem en de rest!!!!!
  3. PA EN MA SCHAAP:
    22 oktober 2015
    Wat een belevenis weer , veel plezier , kus fam immers