Dag 8 en 9 Elvis enzo

13 oktober 2015 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

...vanaf Birmingham Alabama richting Memphis Tennessee gereden, eenmaal uit de stad reden we op de prachtige snelweg van "The Yellowhammer state" (iets met een vogel en uniformen van soldaten), eindelijk honderden kilometers bijna zonder billboards en tussenstops.

Eenmaal in Memphis aanbeland reden we eerst door een groot industrieterrein waar alle grote koeriersbedrijven zijn gevestigd, incl. vliegveld en later door een ghetto waar Graceland ligt. Dertig jaar geleden was dit nog een landgoed, tegenwoordig maakt het deel uit van de stad met allemaal wegen en woonwijken. Het campingterrein ligt op nog geen twee minuten van van de Mansion van de King. Nadat we alles voor de camper hebben aangesloten zijn we direct naar Graceland gelopen en daar de hele tour gedaan, alles was in originele staat gelaten, tapijten, meubels, tv's heel veel tv's, de keuken waar hij lekker van zijn Bananapeanutbuttersandwich kon genieten, noem het maar op. In één van de bijgebouwen was zijn opnamestudio en Hall of Fame met alle gouden platen en kostuums die hij in de loop der jaren had verzameld. Last but not least kon je de grafstenen van hem en zijn familie bekijken. Na even door de gigantische giftshop te hebben gelopen zijn we in zijn privé vliegtuigen geweest, alles was nog zoals hij het achterliet na zijn dood in 1977. Ach ja, die Elvis.

Vanaf zes uur zijn we langs de Missisip-rivier, richting Beale Street, met de shuttle bus gereden, dé straat van Memphis waar alle clubs en restaurants zijn, daar hebben we bij BB King Blues Café gegeten een twee live bands gezien. Siem en Joke stelen de show en dansen voor het podium, rond 10 uur waren we weer thuis in onze camper.

Woensdagochtend hebben we wat gerommeld en zijn over de hobbelige wegen van Arkansas "The Natural state" richting Little Rock gereden waar zich Hot Springs bevind, het kuuroord van de gangsters van weleer.

Spannend, in het bad waar Al Capone in heeft gezeten.....

1. Willem en Marjan:
    16 oktober 2015
    Heerlijk jullie verhalen!!! Je schrijft erg leuk hoor Jook of is dat Olaf?? Ik vind als oma wel dat ik te weinig lees over mijn boefie Dikke kus