Dag 5 St. Augustine

9 oktober 2015 - Sint Augustine, Verenigde Staten

Vandaag blijven we nog 1 dag in St. Augustine. We gaan heerlijk te voet naar het strand van St. Augustine (wat heel ongewoon is voor Amerikanen om te lopen). Het is een behoorlijk stuk lopen, maar we vinden dit heerlijk! Door een zijweggetje met een houten loopbrug komen we aan op het strand. De wandeling is prachtig er naar toe. Heerlijk in de zee gezwommen. Aan St. Augustine Beach liggen alleen maar privé huizen en op de grond er om heen mag je niet komen. Gelukkig hebben ze een paar publieke paden waar je door heen mag lopen. We hebben een tentje gezocht om wat te gaan eten, maar we wilden ook nog naar het oude centrum van St. Augustine, omdat Amerikanen alleen zich met de auto vervoeren is er geen openbaar vervoer naar het oude centrum. In het eettentje komen we heel toevallig een man tegen, die gewerkt had bij de trolley maatschappij in Key West en die gaf ons gratis kaartjes voor de trolleytour. Geweldig hoe de serveerster hier op reageerde "The universe hooked you guys up". Maar goed inmiddels begon het aardig laat in de middag te worden... om nog een trolleytour te doen. We hebben de beachtrolley genomen naar het oude centrum. Bij aankomst in het centrum blijkt het al te laat voor de hele Tour te doen door het centrum. We zijn met de beachtrolley terug gegaan naar het park. Nog heerlijk gezwommen en uiteraard nog gaan BBQ-en.