Dag 4 op weg naar St. Augustine

9 oktober 2015 - Sint Augustine, Verenigde Staten

Vandaag gaan we op weg naar St. Augustine

Sint Augustine is een klein plaatsje aan de noordoostkust van Florida. Het is het oudste stadje van de Verenigde Staten van Amerika en is mede hierdoor een populaire toeristische bestemming. St. Augustine ligt op ongeveer 2 uur rijden ten noordoosten van Orlando. We zijn hier laat in de middag gearriveerd. We hebben een plekje gevonden op Ocean Grove Resort RV dichtbij het strand Saint Augustine. Hier blijven we 2 nachten. Zo en nu eerst een duik in het zwembad om af te koelen...... zeg! Het is hier lekker warm. Siem had kennis gemaakt met een Amerikaan jongetje uit Tampa, Florida, die bij z'n oma aan het logeren was. Siem probeerde op zijn eigen manier Engels te praten met A.J. De bijna gepensioneerde oma die zelf ook uit Tampa komt, dat zij en d'r man hun huis hadden verkocht in Tampa en hier op het park zijn gaan wonen in een heel luxe mobilhome. Zelf werkt ze bij Publix (supermarkt) en d'r man is een gepensioneerde vrachtwagenchauffeur. In Florida stikt het van de snowbirds, dat zijn gepensioneerde ouderen die hun hele boel verkopen en een grote camper kopen en gaan reizen of gaan permanent op een park wonen. Bij het meer heb je BBQ faciliteiten, daar hebben hebben we heerlijk gebruik van gemaakt. Wat een heerlijke plek om je steak te BBQ-en. 'S nachts zijn Olaf en ik aardig gestoken door muggen. De zogenaamde noseeums  , de beruchte onzichtbare muggen van Florida.