Dag 3 Titusville naar het Kennedy Space Center

8 oktober 2015 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Heerlijk weer geslapen in ons rijhuisje. Siem en ik hadden een heerlijke wandeling gemaakt over het park.

Na een kleine 2 uurtjes rijden zijn we gearriveerd bij het Kennedy Space Center op Merrit Island. Het is de enige plek op het westelijk halfrond waar mensen in de ruimte worden gelanceerd. Op 11 juli 1969 kwam hier met de lancering van de Apollo 11 de droom van President Kennedy uit: de mens was onderweg naar de maan. Het centrum is de thuishaven van de NASA, die regelmatig bemande Space Shuttles de ruimte in stuurt. We hebben ongeveer 5 uur rondgelopen in het bezoekerscentrum en nog kwamen we tijd te kort en Siem wilden nog met een raket mee vliegen. Alle drie vonden we het aller gaafste om een saturn V-raket te zien, van het type dat in het Apollo-project werd gebruikt. Heel indrukwekkend. Het was al best laat.. We moeten nog een overnachtingsplek zoeken. Hé gelukkig hebben we de Tom Tom, die heeft ons naar een plek (Manatee Hammock Campground) dichtbij gebracht midden in de bossen.

1. Willem en Marjan:
    9 oktober 2015
    Ook nog leerzaam je verhaal Jook, geweldig hoor jongens!!
  2. An:
    9 oktober 2015
    GEWELDIG!!! Joke Olaf Siem, zo leuk dat we mogen mee lezen. Heel veel reisplezier. Kijk nu al uit naar je vlg verhaal. Liefs voor jullie 3tjes en kusje voor Siem.
  3. Anita Cleef:
    9 oktober 2015
    Wat een mooie 1e dagen al. Ziet er leuk uit. Wat gaaf om zo op de hoogte gehouden te worden. Veel plezier nog met elkaar.
  4. Ellie Engelen:
    9 oktober 2015
    inderdaad sluit ik me aan bij de vorige reacties super allemaal leuk om jullie te volgen veel plezier
  5. Nella en maarten:
    9 oktober 2015
    Hoi familie. Kalma heel leuk deze Blogger is zo leuk om te lezen wat jullie meemaken vind zo bijzonder dat jullie zo een avontuur beleven!!!!dikke kus en zeker van maarten aan Siemens xxxxxx
  6. Nella en maarten:
    9 oktober 2015
    Hihihi woordenboek bedoel natuurlijk siem!!!!
  7. Astrid:
    9 oktober 2015
    Jokie!!! Wat een leuke verhalen, en die paspoorten hahaha die Siem, echt een boefje! Wat een heerlijk avontuur jongens, en wij maar zwoegen hier op de Plesmanweg. Super gave foto's van de de Space Shuttles.
    Mis je wel hoor :-P ...is het al bijna december?
    Heel veel plezier, geniet lekker met zn allen. Ik kijk uit naar jullie volgende belevenis.
    Groetjes en een dikke knuffel,
    Astrid
  8. Koen en danella:
    10 oktober 2015
    Echt gaaf om jullie te volgen wij doen dat met veel plezier!!! wij zijn benieuwd naar de volgende verhalen en foto's
  9. Petra:
    11 oktober 2015
    Kalmaatjes waar blijven de verhalen?
  10. Frederique:
    12 oktober 2015
    Wat een leuke verhalen, wat een geweldige ervaring voor jullie alle drie ik kijk al uit naar je volgende avontuur groetjes
    en een dikke knuffel xxx frederique